Визначаючи освітні завдання позашкільного закладу
в якості знань, умінь і набутих навичок, за основу необхідно брати виховання,
навчання і освіту.
Навчання як процес спільної цілеспрямованої
діяльності педагогів та учнів (слухачів, вихованців), за якої вони здобувають
знання, формує світогляд, розвиває пізнавальні та творчі здібності.
Навчання гуртківців у позашкільному закладі – це
система пізнавальних дій особистості, яка спрямовується на вивчення поглиблених
навчальних планів, програм необов’язкового рівня за бажанням учня і його
інтересом.
Навчальні програми можуть створюватися керівниками
гуртків (авторські, профільні) під різні вікові групи з різним рівнем
засвоєння.
В позашкільному закладі пріоритет в
освітньо-виховних моментах належить заняттю.
Заняття - обов’язкова та необхідна складова
навчально-виховного процесу.
Керівник гуртка обов’язково повинен:
-
мати конспект плану проведення заняття в деталях,
особливо при розкритті теоретичних тем;
-
сформулювати тему;
-
визначити мету заняття (навчальна, виховна, розвиваюча);
-
поставити завдання;
-
розробити перелік необхідного обладнання і хід практичної
роботи;
-
організувати хід заняття;
-
підібрати і виготовити розвиваючий дидактичний роздатковий
матеріал, наочні засоби;
-
звернути увагу на раціональність витрати часу, зусиль,
засобів;
-
урахувати рівень розвитку учнів при виборі та розробці
змісту, форм, методів та засобів навчання.
Зміст та форми організації заняття, засоби
навчання (посібники, методичні розробки) визначає керівник гуртка.
В процесі підготовки до заняття гуртка важливо
передбачити спеціально організовані ситуації, які б сприяли розвитку у учнів
пізнавальних інтересів, прагнення до пошукової, дослідницької, творчої роботи,
враховуючи набутий власний досвід, досягнення психолого-педагогічних наук,
профільності гуртка, психологічні особливості дітей.
Вирішувати на занятті конкретну дидактичну мету,
планувати та передбачати структуру заняття допомагає класифікація типів занять:
-
засвоєння нових знань;
-
узагальнення набутих знань;
-
застосування знань на практиці;
-
комбіноване заняття;
-
практичне заняття.
Кожне заняття повинно мати наступну структуру:
1. Вступна частина:
-
організація гуртківців до навчання;
-
визначення освітньо-виховної та розвиваючої мети заняття;
-
обговорення попередньої теми.
2. Основна частина уроку:
-
коротка інформація керівника про матеріал нової теми;
-
включення гуртківців в осмислення теми нового матеріалу;
-
оволодіння новими термінами або специфічними
закономірностями, правилами, технікою, способом практичних умінь;
-
підведення гуртківців до узагальнень, обґрунтувань,
висновків на основі нового засвоєного матеріалу;
3. Зворотній зв’язок.
Рефлексія
-
підведення підсумків заняття;
-
обговорення стану виконання поставлених цілей, завдань;
-
самоаналіз власної діяльності.
4. Особливу роль в процесі
засвоєння нового матеріалу відіграє:
а) сприйняття інформації з різноманітних джерел;
б) розуміння одержаної інформації та її власна
оцінка
в) вміння користуватися одержаною інформацією в
практичній діяльності;
Ефективності традиційних і нетрадиційних методик
навчально-виховного процесу надасть застосування сучасних інтерактивних
технологій, технічних засобів навчання, комп’ютерної техніки.
Комментариев нет:
Отправить комментарий