среда, 3 февраля 2016 г.

Методичні рекомендації з питання підготовки керівника гуртка до занять

Визначаючи освітні завдання позашкільного закладу в якості знань, умінь і набутих навичок, за основу необхідно брати виховання, навчання і освіту.
Навчання як процес спільної цілеспрямованої діяльності педагогів та учнів (слухачів, вихованців), за якої вони здобувають знання, формує світогляд, розвиває пізнавальні та творчі здібності.
Навчання гуртківців у позашкільному закладі – це система пізнавальних дій особистості, яка спрямовується на вивчення поглиблених навчальних планів, програм необов’язкового рівня за бажанням учня і його інтересом.
Навчальні програми можуть створюватися керівниками гуртків (авторські, профільні) під різні вікові групи з різним рівнем засвоєння.
В позашкільному закладі пріоритет в освітньо-виховних моментах належить заняттю.
Заняття - обов’язкова та необхідна складова навчально-виховного процесу.
Керівник гуртка обов’язково повинен:
-         мати конспект плану проведення заняття в деталях, особливо при розкритті теоретичних тем;
-         сформулювати тему;
-         визначити мету заняття (навчальна, виховна, розвиваюча);
-         поставити завдання;
-         розробити перелік необхідного обладнання і хід практичної роботи;
-         організувати хід заняття;
-         підібрати і виготовити розвиваючий дидактичний роздатковий матеріал, наочні засоби;
-         звернути увагу на раціональність витрати часу, зусиль, засобів;
-         урахувати рівень розвитку учнів при виборі та розробці змісту, форм, методів та засобів навчання.
Зміст та форми організації заняття, засоби навчання (посібники, методичні розробки) визначає керівник гуртка.
В процесі підготовки до заняття гуртка важливо передбачити спеціально організовані ситуації, які б сприяли розвитку у учнів пізнавальних інтересів, прагнення до пошукової, дослідницької, творчої роботи, враховуючи набутий власний досвід, досягнення психолого-педагогічних наук, профільності гуртка, психологічні особливості дітей.
Вирішувати на занятті конкретну дидактичну мету, планувати та передбачати структуру заняття допомагає класифікація типів занять:
-         засвоєння нових знань;
-         узагальнення набутих знань;
-         застосування знань на практиці;
-         комбіноване заняття;
-         практичне заняття.
Кожне заняття повинно мати наступну структуру:
1.     Вступна частина:
-         організація гуртківців до навчання;
-         визначення освітньо-виховної та розвиваючої мети заняття;
-         обговорення попередньої теми.
2.     Основна частина уроку:
-         коротка інформація керівника про матеріал нової теми;
-         включення гуртківців в осмислення теми нового матеріалу;
-         оволодіння новими термінами або специфічними закономірностями, правилами, технікою, способом практичних умінь;
-         підведення гуртківців до узагальнень, обґрунтувань, висновків на основі нового засвоєного матеріалу;
3.     Зворотній зв’язок.
Рефлексія
-                           підведення підсумків заняття;
-                           обговорення стану виконання поставлених цілей, завдань;
-                           самоаналіз власної діяльності.
4.     Особливу роль в процесі засвоєння нового матеріалу відіграє:
а) сприйняття інформації з різноманітних джерел;
б) розуміння одержаної інформації та її власна оцінка
в) вміння користуватися одержаною інформацією в практичній діяльності;
Ефективності традиційних і нетрадиційних методик навчально-виховного процесу надасть застосування сучасних інтерактивних технологій, технічних засобів навчання, комп’ютерної техніки.


Комментариев нет:

Отправить комментарий