воскресенье, 16 декабря 2018 г.


Виховна година з елементами тренінгу
Тема: « 25 листопада – Міжнародний день ООН з викорінення насильства щодо жінок».
Мета: акцентувати увагу на проблемі насильства, його видах, причинах та наслідках торгівлі жінками, розвивати навички спілкування, виховувати повагу до жінок.
Обладнання:  аркуші паперу А-1, А-4, маркери, скотч, визначення «насильство», «фізичне насильство», «психічне насильство», «торгівля людьми».
Форма проведення: виховна година з елементами тренінгу.
План проведення.
І.Організація класу.
ІІ. Основна частина.
1.     Вступне слово вихователя.
2.     Оголошення теми, мети заходу.
3.     Павутинка думок «Насильство».
4.     Вправа «Причини та наслідки».
5.     Мозковий штурм «Шляхи жінок до рук торговців».
6.     Вправа «Міф чи факт».
7.     Рольова гра «Проблемна ситуація».
ІІІ. Підведення підсумків. Вправа « Сьогодні я зрозуміла(в)…»

Вступне слово вихователя.
Серед най болючих порушень прав людини в сучасному світі актуальною є торгівля людьми – суспільно небезпечне протиправне діяння, яке не має кордонів.
Жертвами торгівлі стають жінки, діти, в окремих випадках, чоловіки.
Можна з упевненістю стверджувати, що навіть в умовах гласності і демократії переважна більшість випадків торгівлі живим товаром залишаються не зясованими і не зареєстрованими саме через страх жертв звертатися по допомогу до правоохоронних органів. Люди не завжди вірять, що правоохоронним органам удастся яким – небудь чином змінити ситуацію на краще. Допомога і підтримка потерпілих від торгівлі людьми з боку держави допоможе усунути або пом’якшити ці наслідки, а також шляхом підвищення статусу жінки в суспільстві зробити внесок у запобігання торгівлі людьми.

Оголошення теми, мети заходу.
Павутинка думок «Насильство».
Педагог пропонує учням висловитися щодо асоціацій до терміну «насильство», всі асоціації прописуються на фліпчарті. Після висловлювань учасників вихователь пропонує учням визначення термінів «насильство», «фізичне насильство», «психологічне насильство», «торгівля людьми».
Насильство – це фізичний або психічний вплив однієї людини на іншу, що порушує гарантоване право громадян на недоторканість.
Фізичне насильство виражається у впливі на організм людини: нанесення тілесних пошкоджень (в тому числі з застосуванням зброї).
В результаті фізичного насильства постраждалому може бути нанесена шкода здоровю.
Психічне насильство проявляється у впливі на психіку людини шляхом залякування, погроз.
Психічне насильство може призвести до нервового зриву. Насильство зачіпає всі континенти, всі країни і майже всіх людей. Незважаючи на зусилля працівників соціальної сфери, правоохоронних органів, виправних закладів, жити в світі стає все небезпечніше. З багато чисельних форм насилля ми зупинимось на такій формі, як викрадення і торгівля людьми.
Торгівля людьми – форма насилля над людиною, з метою експлуатації, яка супроводжується вербуванням, перевезенням, передачею, переховуванням людей шляхом використання: сили, погроз, різних форм примусу, викрадення, шахрайства, омани, зловживання владою чи вразливістю стану, підкупу особи, яка контролює іншу особу.
Найчастіше з фактами торгівлі стикаються жінки при спробах знайти роботу за кордоном. Як правило, у жінок після перетину кордону відбирають паспорти, їх часто примушують займатися проституцією. Вражає той факт, що окрім економічних причин, багато жінок були згодні на будь – яку роботу за кордоном через те, що страждали від домашнього насильства.
На жаль, факти насилля  над жінками  і торгівля ними не далекі від нас, а факти насилля  здійснюються поряд з нами, зовсім близько.
За наявними даними, за останні 10 років із України виїхало більше ніж 400 тисяч жінок віком до 30 років.
Так, наприклад, у Португалії за деякими даними зараз перебуває 260 тисяч Українців. З яких легально лише 74 тисячи. Кожен хто виїхав тимчасово, залишається там на постійне проживання. В своїй більшості – це молоді люди, які могли б стільки зробити для процвітання своєї держави.

Вправа «Причини  і наслідки».
Педагог пропонує учням подумати і записати які причини призводять до виїзду людей за кордон і які їх очікують наслідки.
Причини: заробити гроші, вийти заміж, туризм, карєра, родичі.
Наслідки: бути проданим, смерть, хвороби, вдало вийти заміж, знайти хорошу роботу, стати жертвою насилля, втратити родичів.
Щоб їхати за кордон працювати – треба підписати контракт, де повинно бути оговорено проживання, страховка, заробітна платня, кількість годин на роботу; знати адресу, телефон, факс організації де будете працювати щоб передзвонити і знати необхідну інформацію.
Як жінка може потрапити до рук торговців?


Мозковий штурм « Шляхи жінок до рук торгівців»
Учні пропонують свої висловлювання, педагог записує їх на фліпчарті.
( Інтернет, обяви по телебаченню, турагенства, запрошення знайомих, шлюбні агентства, незнання законів, фіктивні агентства з метою культурного обміну.)
Які думки у вас виникають після проведення цієї вправи?
Які можна зробити висновки?

Вправа «Міф чи факт»
Учням пропонуються ствердження, які вони обговорюють.
1.     Мою добра знайома не може мене продати.
2.     Всі жінки, що їдуть за кордон працювати, знають, що будуть займатися проституцією.
3.     Офіційний шлюб з іноземцем безпечний.
4.     Якщо захочу, можу легко повернутися додому.
5.     Робота повії забезпечить красиве життя (машина, шуба).
Оскільки насильство щодо жінок – загальнодержавна проблема, бо є однією з перешкод створення демократичної та правової держави, саме держава має приділяти найбільшу увагу її вирішенню. Обовязком держави є розробка законодавства, спрямованого на захист жінок від гендерного насильства.
Тільки в 3 державах (Німеччина, Бельгія, Україна) існує кримінальна відповідальність за торгівлю людьми.

Вправа «Проблемна ситуація».
Учні працюють у парах. Учасникам пропонуються ролі: хазяїн, турист, водій, фірма, адвокат, газета, дівчина.
Яка роль кожного персонажу в даній проблемі?
Газета – робота, заробити гроші, немає відповідальності.
Фірма – гроші, добре діло, працевлаштування, не знаємо яка робота конкретно.
Дівчина – заробити гроші, професія, поїхати за кордон.
Водій – заробити гроші, немає відповідальності, допомога пересування.
Хазяїн – мій бізнес, допомога, немає зусиль – товар «спрос».
Туристи –економія грошей, задоволення.
Адвокат – професійні обовязки, заробітня платня, карєра.

Учні програють ситуацію, приміряючи ролі на собі.
З якою метою ми виконували цю вправу?
Які висновки можна зробити?

Підведення підсумків. Вправа «Сьогодні я зрозуміла(в)…»
Учні висловлюють свої думки щодо виховного заходу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий