Виступ на засіданні
ШМК
«Основи гуманно-особистісного підходу до дітей в освітньому процесі Ш. О. Амонашвілі»
Учитель – носій Світла. Народна мудрість
говорить, що у справжнього вчителя уроки не для дітей, а з дітьми. Це вони,
справжні вчителі, доторкаючись душі маленької людини, намагаються не поранити,
не образити, обережно виростити, допомогти реалізувати себе у житті, ввійти у
нього якомога чеснішими, добрішими, впевненішими.
Гуманна педагогіка визначає характер
вчителя у трьох якостях: доброта, щирість, відданість.
У своїх працях з педагогіки, особливо в останніх «Без серця, що зрозумієм», «Посмішка моя, де ти?», «Чому не прожити нам життя героями духу», «Істина школи» Ш.О.Амонашвілі стверджує, що гуманно-особистісна педагогіка заснована на класичній формулі: дитина не тільки готується до життя, але вже живе...
Сутність – турбота про долю Кожної
дитини, про долю людства. Ми, вчителі, відповідаємо за дітей перед совістю і
суспільством.
В основі гуманної педагогіки тези: «Вищий духовний світ – це реальність. Душа кожної людини безсмертна і спрямована до вдосконалення. Земне життя – це лише відрізок шляху вдосконалення. Звідси і принцип, який є стрижнем освітнього процесу в школі Життя: розвивати і виховувати в дитині життя за допомогою самого життя.
В основі гуманної педагогіки тези: «Вищий духовний світ – це реальність. Душа кожної людини безсмертна і спрямована до вдосконалення. Земне життя – це лише відрізок шляху вдосконалення. Звідси і принцип, який є стрижнем освітнього процесу в школі Життя: розвивати і виховувати в дитині життя за допомогою самого життя.
Гуманна педагогіка побудована на
класичній педагогіці Коменського, Песталоцці, Руссо, Пирогова, Ушинського,
Макаренка, Сухомлинського та ін.
Творець і класик педагогіки
Я.А.Коменський сказав, що педагогіка – універсальне мистецтво вчити всіх і
всьому. А класик педагогіки К.Д.Ушинський, що педаогіка не є наукою, вона –
найвище мистецтво, яке знає людство.
Педагогіка – це сфера Духу, Мудрості,
Досвіду, Мистецтва, Науки.
Ш.О.Амонашвілі говорить, що це не педагогіка, яка ні слова не говорить про почуття, про любов, про серце, не хоче бути найвищим мистецтвом самого життя.
Ш.О.Амонашвілі говорить, що це не педагогіка, яка ні слова не говорить про почуття, про любов, про серце, не хоче бути найвищим мистецтвом самого життя.
Педагогіка стоїть вище всіх наук і
творить рівень життя.
Частиною гуманної педагогіки є «посмішка».
Посмішка вчителя має бути особливою. Вона живе в серці, і для кожної дитини особлива тільки для неї. Щира, добра, тепла, світла, спокійна, йде від серця і пронизана любов’ю.
Частиною гуманної педагогіки є «посмішка».
Посмішка вчителя має бути особливою. Вона живе в серці, і для кожної дитини особлива тільки для неї. Щира, добра, тепла, світла, спокійна, йде від серця і пронизана любов’ю.
Посмішка – прояв життя, і яка це
буде шкода, якщо вона не викличе посмішку
. Усміхається Космос – Вічністю.
Усміхається Небо – Зірками і
Веселкою.
Усміхається Сонце – Променями і
Світлом.
Усміхається Земля – Життям
великим.
Усміхається Христос –
Благословенням.
Усміхається поле – квітами.
Усміхається людина – вірою
Усміхається дитина – сьогоднішнім і минулим.
Хто усміхається – той живе.
Потрібно, щоб усміхалася школа.
Усмішка школи – вчитель.
Усмішка вчителя – його серце.
За педагогічною симфонією «Усмішка моя,
де ти?» ми провели «Спрощене судове рішення», де відстояли ідею гуманної
педагогіки в школі. Брали участь у цій інтерактивній грі вчителі району, школи,
батьки.
В цьому багатогранному
філософському творі є дуже цінні поради всім нам, цікаві дослідження, в яких
описано, звідки прийшли посмішки, про світлих Ангелів, цікаві легенди, вислови
про гуманну педагогіку і т.д.
Ось, наприклад, три принципи гуманної
педагогіки:
– Одухотворення середовища навколо
дитини;
– Утвердження у дитині її
особистості;
– Вияв творчого терпіння,
допомагаючи дитині у самопізнанні.
Крім принципів, визначає Ш.О.Амонашвілі,
три закони гуманної педагогіки:
– Любити кожну дитину;
– Любити кожну дитину;
– Розуміти і приймати її такою, якою вона є;
–
Озброїтись оптимізмом у ставленні до будь-якої дитини.
Гуманна педагогіка заснована на Вірі. А
звідси і три заповіді педагогіки:
– Віра у безмежність дитини;
– Віра у безмежність дитини;
– Віра в свою іскру Божу;
– Віра у силу гуманної педагогіки.
Гуманний вчитель перетворює кожну
зустріч з дитиною на радість відкриття світу і себе. Дуже важлива атмосфера
радості та любові на уроках.
Зрозуміти багатогранний світ гуманної
педагогіки під силу кожному, хто цього з вчителів забажає, іти до істини Добра
і Краси.
Педагогічні твори Ш. О. Амонашвілі – це науковий пошук шляхів організації радісного, захоплюючого життя в школі.
Всупереч існуючій педагогіці, практиці, педагог звертається до педагогіки серця, розмірковує про добро і зло, біль і радість, совість і безсердечність і т.д.
Педагогічні твори Ш. О. Амонашвілі – це науковий пошук шляхів організації радісного, захоплюючого життя в школі.
Всупереч існуючій педагогіці, практиці, педагог звертається до педагогіки серця, розмірковує про добро і зло, біль і радість, совість і безсердечність і т.д.
У школі має бути вчитель, в якого можна
черпати знання, як воду з криниці, який вміє дослідити душу дитини і серцем
дійти висновку: добро має панувати у школі і ніякої байдужості.
Ш.О.Амонашвілі не доказує нам, а
розповідає про те, яке шкільне життя можна запропонувати дітям, виховати не
просто учня, а Людину.
Комментариев нет:
Отправить комментарий