воскресенье, 16 декабря 2018 г.


Педагогічна рада
Тема: «Професіоналізм – неодмінна умова самореалізації людини в суспільстві»

Мета: допомогти учасникам усвідомити життєві та професійні цінності, визначити пріоритети.
Обладнання: малюнки, маркери, папір А5, стікери.
Хід заняття
1.Вправа «Знайомство»
Мета:сприяти згуртованості педагогів у групі, створити доброзичливу атмосферу. (Присутні утворюють коло, передаючи мяку іграшку по колу, розповідають про себе, починаючи словами: «Не хочу хвалитися, але я….»).
2.Правила роботи в групі.
Мета: акцентування учасників на дотриманні правил роботи в групі і регламентації роботи.
Педагог. Щоб наша зустріч була продуктивною, потрібно дотримуватися певних правил. Я зачитаю їх, а ви обговоріть і виберіть ті, які підходять нам для ефективної взаємодії:
• Говорити довго і не по темі.
• Говорити чітко і конкретно.
• перебивали один одного.
• Правило «піднятої руки».
• Бути пасивним і похмурим.
• Бути активним, брати участь у всіх видах діяльності.
• Правило гарного настрою.
   Отже, правила поведінки на тренінгу ми визначили. Можливо, хтось хоче внести корективи?
3. Вправа «Чотири сфери»
Мета: дати змогу учасникам висловити свої очікування.
Ведучий повідомляє, що люди, звичайно витрачають енергію на різні сфери свого життя, з яких умовно можна виокремити такі – власне тіло, життєва діяльність, контакти з іншими людьми, фантазії.
Він пропонує подумати і написати, як учасники використали б свою енергію і час, якщо можливості були б необмежені. Які бажання й очікування мають учасники на найближчий день, тиждень, місяць, півроку, 5 років, розділивши записи за такими чотирма сферами:
а) для фізичного аспекту – зовнішня краса, фізичне здоров’я (тіло людини).
б) для професійної кар’єри, поза професійних інтересів (діяльність)
в) для родини, друзів (контакти)
г) для творчості, майбутнього, наприклад, для міста, країни, людства (фантазія).
Потім група коротко обговорює свої записані очікування / бажання, намагаючись уявити чи енергія розподілена рівномірно між цими чотирма сферами, чи рівноваги немає, а переважають очікування в певних сферах. (5 хв.).
4. Вправа «Шукаю ідеального колегу»
Кожна людина мріє працювати в атмосфері дружньої взаємодії, а робота в команді – запорука успіху.
Із цієї миті я – редактор особливої газети безкоштовних оголошень «Шукаю ідеального колегу». Кожен має розмістити в нашій газеті оголошення про пошук колеги. Ви можете запропонувати весь перелік вимог до кандидата, увесь набір якостей, які він повинен мати, а можете намалювати його портрет. Можете розповісти про себе.
Слід, однак, пам’ятати, що оголошень буде багато й вам потрібно потурбуватися, щоб саме ваше привернуло увагу. Візьміть аркуші паперу, олівці, фломастери – творіть. Підписувати оголошення не потрібно. Час на підготовку 10 хв.
Запитання для обговорення:
-         Чим характеризуються оголошення, що отримували вибір?
-         Що завадило відгукнутися на інші оголошення?
-         Які особистісні якості потрібні для міжособистісного спілкування й дружніх відносин педагога нової української школи?
(Проаналізовуються особистісні якості, ступінь власної відповідності
цим вимогам, зразок шляхів самовдосконалення якостей, що важливі для успішної професійної взаємодії.
5. Вправа «Хатина мудреця»
         Мета: допомогти учасникам усвідомити життєві та професійні цінності, визначити пріоритети.
         Об’єднання в групи.
Крок 1. Напишіть на 8 окремих аркушах ваші професійні й життєві цінності (дається 5 хв.). На обговорення методом «Мозкового штурму», після цього група презентує свої напрацювання. Кожну цінність записано на окремому аркуші).
Крок 2. Уявіть, що одного чудового ранку в кімнаті, де ви всі зібралися на каву перед початком робочого дня, пролунав телефонний дзвінок. Хтось із вас піднімає слухавку і чує дивну, але дуже цікаву пропозицію – всю вашу групу запрошують у подорож. Вам пропонують вирушити в дорогу на зустріч до мудреця, який допомагає знайти відповіді на всі ваші запитання. Ви згодні? У дорогу вам потрібно взяти тільки ваші цінності. Отже, ваша дружна команда вирушає! Ви сідаєте в таксі, машина під’їджає до аеропорту і водій просить вас віддати за поїздку одну з тих цінностей, які ви взяли з собою. (групі надається 5 хв. На обговорення методом «Мозкового штурму»; після цього команда називає цінність, із якою вона погоджується розпрощатися і передає її ведучому).
Крок 3. Ви заходите в будівлю аеропорту і чуєте, як вас називають на прізвища по гучномовцю і просять підійти до каси. Там на вас уже чекає конверт із квитками, який ви можете обміняти на одну із цінностей. (групі надається 5 хв. На обговоренням методом «Мозкового штурму», після цього кожна група називає цінність, з якою вона погоджується розпрощатися і передає її ведучому).
Крок 4. І от ви вже летите в літаку, аж раптом літак починає трусити. Виходить стюард і повідомляє, що літаку загрожує небезпека. Але якщо ви віддасте одну цінність катастрофи не станеться (групі надається 5 хв. На обговоренням методом «Мозкового штурму», після цього кожна група називає цінність, з якою вона погоджується розпрощатися і передає її ведучому).
Крок 5. Ви приземляєтеся посеред пустелі. Уже темно. Ніхто не знає куди йти. І раптом ви бачите людину, яку пропонує вам свої послуги поводиря в обмін на цінність. (групі надається 5 хв. На обговоренням методом «Мозкового штурму», після цього кожна група називає цінність, з якою вона погоджується розпрощатися і передає її ведучому).
Крок 6. Провідник виводить вас із пустелі, і ви бачите перед собою гори. Ваш дальший шлях проходить у горах, але у вас немає ні спорядження, ні провізії. Біля підніжжя гір стоять дві крамниці. Які цінності віддасте за провізію і спорядження. (групі надається 5 хв. На обговоренням методом «Мозкового штурму», після цього кожна група називає цінність, з якою вона погоджується розпрощатися і передає її ведучому).
Крок 7. Ви продовжуєте свій шлях по горах і вже бачите хатину мудреця, але під вашими ногами глибочезна прірва, подолати яку немає ніякої можливості. Перед вами з’являється летючий дракон і пропонує перенести вас усіх на той бік в обмін на цінність. (групі надається 5 хв. На обговоренням методом «Мозкового штурму», після цього кожна група називає цінність, з якою вона погоджується розпрощатися і передає її ведучому).
Крок 8. І от нарешті ви перед хатиною мудреця. Ви входите в хатину, і вас вітає сивий старець. Із якою цінністю ви прийшли до нього ? ви ведете не квапливу розмову. Минає час, і мудрець каже, що вам час іти. Він дякує вам за зустріч і в подяку повертає на ваш вибір одну з тих цінностей, які ви віддали по дорозі до нього. Яку цінність ви візьмете із собою? (групі надається 5 хв). На обговоренням методом «Мозкового штурму», після цього кожна група називає цінність, з якою вона погоджується розпрощатися і передає її ведучому).
Команда називає цінність, яку вона хоче повернути. Ведучий повертає одну із цінностей і проводить з групами обговорення:
1.     Із чим важко/легко було розлучитися?
2.     Що допомогло пройти гру до кінця?
3.     Чому саме цю цінність ви залишили до кінця?
4.     Чому саме цю вирішили повернути?
5.     Який сенс ви вкладаєте в ту чи іншу цінність?
6.     Підведення підсумків
Моральна суть людини набуває вияву у створюваних речах, у
майстерності. Професіоналізм як здатність людини до виконання доцільної діяльності, перетворювати світ, не можна розуміти вузько – лише с погляду володіння певною майстерністю. Потрібен ширший підхід, що охоплював би духовно-моральні характеристики людини, без яких неможливе як найефективніше виконання професійної діяльності. Справжній професіоналізм передбачає відповідальність працівника.
         Професіоналізм – неодмінна умова самореалізації людини в суспільстві. Сучасний професіонал повинен творчо мислити, самостійно вирішувати складні проблеми в конкретному виді діяльності.
         Вправа «Закінчи речення»
Сьогодні я зрозумів (ла), що… (учасники висловлюють свої думки закінчуючи речення).





Комментариев нет:

Отправить комментарий