воскресенье, 16 декабря 2018 г.


Виховна година з елементами тренінгу
Тема: «Емоції +. Емоції-.»
Мета: акцентувати увагу учнів на понятті «емоції»; розвивати вміння керувати емоціями;  розвивати навички  спілкування з однолітками, дорослими людьми, виявляючи  доброзичливість, ввічливість,  тактовність; сприяти усвідомленню учнями впливу емоцій на стан їх здоров’я.
Обладнання: аркуші паперу А-3, маркери, стікери, скотч, аплікації «Кольорові долоньки», цитати про емоції, визначення терміну «емоції».

                                               Хід заняття
   1.Вступ
       Людину оточує дуже багато предметів та явищ і ми певним чином ставимося до них. Наприклад, радіємо, коли спілкуємось з близькими, друзями; сумуємо, якщо робимо помилки, відчуваємо задоволення, якщо їх виправили. Зміна настрою відображає ставлення людини до навколишнього світу й оточуючих. Ми відчуваємо емоції. Зовнішнім виявом емоції можуть бути міміка, слова, жести.
       Емоції справді відіграють важливу роль в нашому житті. Емоції є для нас першим сигналом будь-якого дискомфорту, можуть допомогти нам уникнути ризикованої ситуації, що назріває, «позитивні» емоції добре позначаються на повсякденному житті людини: здоров’ї, навчанні, спілкуванні з близькими людьми.
       Під впливом емоцій людина може вчинити як героїчний вчинок, так і необдуманий крок. Проте, всі емоції мають право на існування: і позитивні, і, здавалося б, негативні. У різних життєвих ситуаціях та сама емоція може мати різне значення. Отже, важливо контролювати свої емоції та виявляти їх доречно, у конструктивний спосіб (так, щоб не нашкодити ні собі, ні іншим)”.
Вправа «Мій настрій сьогодні»
       Педагог пропонує учням обрати  із запропонованих смайликів той, який відповідає їх настрою саме у цей час. Учень обирає його, прикріплює на фліпчарт, дає пояснення, чому він обрав саме цей смайлик.
Запитання для обговорення:
1.     Який настрій у нашій групі? Чому?
Вправа «Очікування»
       Педагог просить учнів написати на стікерах власні очікування від сьогоднішнього заняття та  прикріпити їх на плакаті, проговорюючи їх у голос.
Прийняття правил роботи
       Педагог пропонує зробити те, що сприятиме доброзичливій атмосфері, комфортній роботі та об’єднуватиме учасників протягом тренінгу – скласти груповий контракт – правила, за якими група буде працювати. Учасники називають правила, які записуються на аркуші та обговорюють їх.
         Правила:
·        Бути позитивними,
·        бути активними,
·        бути толерантними,
·        говорити за темою,
·        не засуджувати і не оцінювати нікого,
·        не перебивати,
·        діяти спільно,
       Педагог пропонує учасникам погодитись, або внести свої пропозиції щодо прийняття правил роботи на тренінговому занятті.
 Запитання для обговорення:
1.Що нам дає виконання даної вправи?
Вправа  «Коло думок»
       Педагог записує на аркуші   термін «ЕМОЦІЇ»,   пропонує  учасникам назвати  асоціації та записати їх на аркуші.
      Група формулює висновок та дає визначення поняттю «ЕМОЦІЯ».
       Емо́ції (від фр. emotion — «хвилювання», «збудження») - це психічний, складний стан організму, що призводить до дії симпатичної нервової системи і підвищення життєдіяльності організму.
       Емоції – особливий клас психічних станів, які відображають ставлення людини до навколишнього світу, до інших людей, до самої себе та до результатів своєї діяльності.
       Під впливом емоцій людина може вчинити як героїчний вчинок, так і необдуманий крок. Проте, всі емоції мають право на існування: і позитивні, і, здавалося б, негативні. У різних життєвих ситуаціях та сама емоція може мати різне значення. Отже, важливо контролювати свої емоції та виявляти їх доречно, у конструктивний спосіб (так, щоб не нашкодити ні собі, ні іншим).
       У кожної людини всі названі емоції присутні, і всі вони нам потрібні. Інша справа, що деякі з них не завжди приємно відчувати. Радість відчувати приємніше, ніж гнів, а щастя приємніше за образу. Навіщо ж нам потрібні емоції, і чи потрібні вони нам взагалі? Щоб краще це зрозуміти, виконаємо наступну вправу.
Вправа SWOT-аналіз
Педагог об’єднує учнів у чотири групи. Кожна група обговорює та прописує (сильні сторони, слабкі сторони, можливості, ризики).
·        Сильні сторони (Strengths) -  перевагами
·        Слабкі сторони (Weaknesses) - це проблеми, складнощі, які вимагають уваги.
·        Можливості (Opportunities) – це ті області, в яких  сильні сторони    використовуються недостатньо.
·        Загрози - це фактори  які можуть завдати шкоди здоров’ю дитині.
Презентації напрацювань.
       Емоції допомагають сприймати явища навколишнього середовища, виявляти ставлення до оточуючих. Позитивні емоції, емоції «плюс», поліпшують настрій і позитивно впливають на здоров’я. Негативні, емоції «мінус» – шкодять здоров’ю. Емоції впливають на здатність приймати зважені рішення.
       Усі люди іноді сердяться, ображаються, лякаються, засмучуються. Це природно. Людина не може жити без емоцій. Вияв емоцій – сигнал іншим про те, що вона відчуває. Потрібно вчитися культури вияву почуттів.
       Трапляється, що емоції захоплюють тебе зненацька і ти ніяк не можеш заспокоїтися. Приборкати гнів, заспокоїтися та зосередитися вам допоможуть методи або навички самоконтролю.
Вправа «Емоції -.»
       Педагог пропонує учням взяти одноразову паперову скляночку і різкими рухами зім’яти (адже саме так можуть поводитися люди, які знаходяться у стані гніву). Потім ведучі пропонують повернути предмет до початкового стану.
Питання для обговорення:
• Що трапилось зі склянкою?
• Чи можна повернути її до початкового стану?
• Як це пов’язано з реальним життям?
Що може символізувати ця склянка (людські взаємини)?
• Чи можемо ми після агресивних дій все відновити?
• Чи бувало так, що після того, як ви образили кого-небудь, ви шкодували про те, що сказали?
• Як це вплинуло на ваше майбутнє спілкування?
       Здоров’я людини залежить від того, які емоції переважають у її житті. Тому вміння керувати емоціями, оптимістичний погляд на життя – умови збереження здоров’я.
       Щоб приймати зважені рішення слід навчитися керувати емоціями. Ваші рішення впливають не тільки на вас, а й на інших людей. Уміння співпереживати допоможе вам уникати вчинків, які ображають оточуючих.
       Щоб успішно спілкуватися, навчися виявляти та розуміти невербальну мову почуттів. Міміка, жести, погляд, тембр, інтонація голосу іноді виявляють емоції красномовніше ніж слова.
       Емоції і душевні переживання, які відчуває людина, є невід'ємною частиною життя практично кожного з нас. Цитати та афоризми про почуття допомагають розкрити їх, що часом буває дуже і дуже не просто зробити. Завдяки таким чудовим цитатам, сказаними розумними людьми, людина отримує цілий арсенал для того, щоб вилити їх.
       Спектр їх може бути дуже широким, починаючи від радості і веселощів і закінчуючи проблемами, болем і так далі. Чудові цитати на цю тему дозволяють не тримати емоції в собі, а вихлюпувати їх назовні, що істотно полегшить емоційний стан.
       Педагог пропонує обговорити вислови про емоції.
1.     В гніві говорить не істина, а Емоції.
2.     Без людських емоцій немає і бути не може людського шукання істини.
3.     Емоції — шлях до ненависті, ненависть — шлях до війни.
4.     Доки в цьому світі є люди, негативні Емоції нікуди не подінуться.
5.     Мистецтво — це палкий момент, що приходить з спокійних емоцій.
6.     Кого ніщо не сердить, у того немає серця, а бездушна не може бути особистістю.
7.     Якщо між двома людьми є контакт, почуття, та голос серця, серце почує.
8.     Хто панувати бажає над собою, той повинен почуття стримувати деколи.
9.     Як же це важко говорити людині про почуття, коли не впевнений у взаємності.
10.             Одне слово може змінити твоє рішення. Одне почуття може змінити твоє життя. Одна людина може змінити тебе.
Пам’ятка «Уміння керувати емоціями»:
1.     Не ображайся через дрібниці.
2.     Доброзичливо висловлюй почуття.
3.     Конструктивно розв’язуй конфліктні ситуації.
4.     Навчися володіти навичками самоконтролю.
5.     Говори доброзичливо, спокійно.
6.     Дай можливість людині висловити свою думку.
7.     Поважай оточуючих.
Запитання для обговорення:
1.Які емоції ви відчували, коли презентували свою думку?
2.Які труднощі виникали під час виконання даної вправи?
3. Що нам дала дана вправа?
Підведення підсумків. Вправа «Квітка емоцій»
      Педагог роздає учням паперові кольорові  «долоньки» на яких вони відображають у малюнках, символах, словах, віршах свої емоції, щодо тренінгового заняття. Після закінчення роботи розміщують їх («долоньки») на фліпчарті у вигляді квітки з поясненням.









Комментариев нет:

Отправить комментарий